dimecres, 9 de febrer del 2011

DIARI PERSONAL DE DESENVOLUPAMENT COGNITIU I LINGÜÍSTIC A LA PRIMERA INFÀNCIA

15/10/09


Avui Albert ha explicat com hauriem de portar a terme els treballs, les síntesis... i ha posat fetxa d'entrega. Com que estem a principi de curs, he experimentat la primera sensació d'angoixa, perquè m'ha semblat molt treball i he necessitat una estona per digerir-lo.

En aquesta classe l'Albert ens ha demanat definir una serie de conceptes. Aquestos eren tals com: desenvolupament, context, psicologia...



22/10/09

Avui a classe hem fet grups i hem contestat les preguntes que Albert ens va oferir per fer una bona síntesi de la lectura de Mariana Miras. Després de contestar les preguntes en grup, hem debatit i aclarit cada qüestió. Alguns dels conceptes que hem treballat avui a classe són: desenvolupament psicològic, procés psicològic bàsic, cultura, desenvolupament natural, les postures de Vygotski, etc.

Albert també ha explicat una mica el tema de la neurologia.



29/10/09

Avui hem fet per grups les pautes de la primera i la segona lectures obligatòries, que tractaven de les tres polèmiques i el creixement i la maduració del cervell. Alguns dels conceptes que hem donat a aquesta sessió són: herència, ambient, continuïtat, discontinuïtat, mètode científic, observació, experiment, estudi, enquesta, habilitats motores i fines, etc. Després han sortit portaveus de cada grup i hem posat en comú cada pregunta. Així hem aclarit dubtes que havien sortit durant la lectura.



5/11/09

Aquesta tarda ha classe, hem començat per grups a fer la pauta de la tercera lectura obligatòria: “El desarrollo del niño y del adolescente”. Després hem posat en comú les qüestions de la pauta i l’Albert ha explicat detengudament cada pregunta. Alguns dels conceptes d’avui són: les etapes de Piaget, adaptació, organització, etc.

Després de la classe encara que estávem cansades, hem fet una hora de tutoria per resoldre qüestions sobre el treball de l’estudi del cas. Cada grup ja té assignat l’escola on ha d’anar a fer la investigació i només cal posar-se en marxa. És un treball que de moment visc amb molta ilusió, però em fa una mica de por a l'hora d'analitzar al nen.





12/11/09

Avui a la primera hora de classe, l’Albert ha comentat com serà el primer examen que farem, que tindrà lloc el pròxim dia 17 de desembre. Serà una examen tipus test que si aprobes, tens la nota guardada per a final de curs.



Després hem fet tres grups i hem fet una espècie de concurs per a posar en comú els continguts de la 4º lectura obligatòria. Cada grup ha confeccionat 5 preguntes relacionades amb la lectura, amb 3 respostes on només una era la correcta. Quan hem acabat de fer les preguntes, hem començat amb el concurs. Havia de sortir un representat del grup a exposar les qüestions i dos representants dels grups que concursaven per polsar el polsador i la que més ràpid li donés, tenia la possibilitat de respondre primer a la pregunta consultant-ho amb el seu grup. Així cada grup ha anat exposant les seves preguntes, i explicant conceptes. Alguns del termes que hem après avui són: procés matemàtic, resolució de problemes, memòria, etc.

M’ha semblat una forma molt divertida d’aprendre i la classe s’ha fet més amena treballant d’aquesta forma.



26/11/09

Avui a classe l’Albert ha explicat quals seran les pròximes lectures a llegir, ja que va haver un problema amb la lectura d’Isabel Solé, i no va poder estar penjada al moddel per a llegir-la. També ha explicat que matèria entrarà a l’examen de desembre i com serà menys o manco. Després ha dit quan i com es lliurarà l’estudi del cas i ha aclarit dubtes que tenien algunes companyes. Quan restaven dos hores de classe ens ha deixat aquest temps per a treballar en grups amb l’estudi del cas. El meu grup i jo hem resolt alguns dubtes que teníem sobre la part teòrica del treball. Li hem demanat a Albert que revisés el guió que havíem fet per a desenvolupar el treball.

Va haver un moment lúdic, quan un company, en Francisco, va contar el viatge que havia fet la setmana anterior al Japó.



3/12/09

Avui tocava treballar amb la lectura d'Isabel Solé. Per grups la hem comentat i després conjuntament amb tota la classe. Aquesta lectura parla sobre les estratègies de la lectura. Explica quines són les funcions de la lectura, els objectius, el seu procés, les seves estrategies, etc.

M'ha semblat una lectura fàcil de comprendre i analitzar.



10/12/09

A aquesta sessió varem començar a l’aula d’ordinadors. Cadascuna amb un ordinador, varem començar a contestar un examen tipus test que l’Albert va penjar al moodle. Aquest test contenia els mateixos termes que poden entrar a l’examen, per exemple: autoestima, variable depenent, estudi longitudinal, etc. Constava de dotze preguntes i a la primera ronda, la majoria d’alumnes no hem encertat moltes... No eres preguntes molt difícils, però em va semblar que la pregunta estava formulada de forma una mica embolicosa, per això confonien més.

Quan hem acabat de contestar totes les preguntes de l’examen, hem anat a una altra a corregir-les una a una en comú. Albert ha anant explicant qual era la correcta i perquè. Per això aquesta activitat ens ha servit per a preparar-nos una mica per al examen de veritat i posar-nos en situació, ja que jo personalment mai he fet un examen així.

Hem estat una gran estona ‘discutint’ que hi ha que posar al diari i que no. Resulta que havia companyes encara confoses del que havia de fer, entre elles, jo, que no sabia que havia de posar els termes conceptuals que hem après a cada classe. Però d’aquí en davant hauré de fer-ho.

Al final de la classe, Albert ha dit quins seran els termes dels glossaris que entraran per al examen.

Per finalitzar, quan ha terminat la classe Albert m’ha donat la síntesi de la lectura 1 y 2, les que entren a examen, i he de corregir-la per entregar-la correctament. Això em servirà també per a estudiar per al dia de l’examen.





17/12/09

Avui hem fet l’examen. Estava bastant nerviosa ja que és el meu primer examen universitari. A més a més mai abans havia fet un examen tipus test. Després de saber la nota que he tret estic bastant contenta del que he fet, sempre es pot treure més però per a ser el primer estic orgullosa.



Una volta acabat l’examen, hem fet grups i l’Albert ens ha fet escriure a cadascú una emoció i un lloc proper a la universitat. Després ens ha donat un paperet a cadascú. A mi me va tocar la vergonya.

L’activitat tracta en que cada grup havia d’anar al lloc que li havia tocat i representar amb les companyes el sentiment o emoció que li havia tocat. Fent un rol-playing davant la gent del carrer, aquestes no havien d’adonar-se de que estàvem actuant.



Va ser una activitat molt divertida, encara que havíem passat bastant vergonya.



14/01/10

Primera classe de desenvolupament de l’any nou. L’agafo amb ganes.

Albert ha començat la classe donant teoria sobre el desenvolupament lingüístic. Ha explicat les diferents etapes que hi ha als nens (etapa holifràstica, etapa dels enunciats de dues o més paraules, etapa telegràfica i etapa de l’expansió gramatical).

Després d’això, han fet l’exposició de l’estudi del cas els grups als que li tocava.

En un principi han fet una exposició del marc teòric del treball, i després han fet la dinàmica per a treballar-la.

Ha estat divertit una activitat que han proposat, que consistia en fer un rol-playing. Cada company tenia un paper diferent de les distintes personalitats que pot haver dins una classe de preescolar. A mi m’ha tocat ser la ‘preguntona’. Les que feien de professores han experimentat una sensació que probablement viuran quan treballin com a docents.



4/02/10

Darrer dia d'aquesta assignatura. Avui hem fet l'examen. Surt amb angoixa per què no ha sortit com jo volia. Serà una llarga espera fins sabre les notes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada